Friday, December 3, 2010

Gangreen Pesakit Kencing Manis.


Bila kaki telah luka dan sukar sembuh keadaan ini menjadikan seorang pesakit kencing manis itu demam berpanjangan. Deman itu menandakan berlakunya jangkitan pada tempat luka tersebut dan mendatangkan bau busuk. Kuman akan menyerang ke otak menyebabkan berlakunya koma.

Oleh itu perhatikan perubatan ini betul-betul jangan sampai tersalah pengambilan kerana akibatnya boleh membawa kematian. Daun hempedu bimi/sombiloto yang basah ditumbuk dengan minyak but-but lalu ditempelkan ditempat luka tersebut. Ganti setiap hari sehingga daging-daging yang reput tumbuh merah kembali. Insyaallah disamping pengambilan IMT, Plantisol, Teh herba dan ubat periok plantisol.

Orang yang gangren tidak boleh makan buah dokong atau langsat/duku. Kalau mengambil buah-buahan ini akan menyebabkan seluruh daging menjadi pecah dan darah akan keluar pada tempat gangren (tangan atau kaki). Herba yang terbaik ialah pokok benalu yang tumbuh di atas pokok jering. Direbus 2oogm dalam air 2 liter hingga mendidih, Minum setiap hari hingga tempat gangren tadi menjadi sembuh. Elakkan makan makanan bersantan. Insyaallah sembuh dengan izin Allah.

Petikan dari Jawi Medicinal Herbas dan tambahan atas testimoni.

No comments:

Post a Comment