Monday, November 29, 2010

TESTIMONI KANSER TULANG DAN BEKAM

Pesakit dari Tanjong Karang berumur 44 tahun. Disahkan oleh doktor 4 bulan yang lalu kanser tulang. Beliau telah mendapatkan rawatan di Hospital Tanjong Karang, Hospital Sungai Buluh  dan beberapa temujanji dengan pihak perubatan berkenaan. Akhirnya sehingga ke rawatan Kimoterapi. Apabila saya bertanya kepada pesakit berkenaan melalui perbualan talipon, macamana keadaan sakitnya, beliau menjawab dalam perbualan tersebut, sakitnya dari pinggang kebawah macam otot-otot saya dikoyak-koyak. Pesakit ini agak pemalu, tetapi bila kesakitan tiba, beiau tidak segan silu menangis kerana kesakitan.

Keadaan ini di tanggung selama 2 bulan setengah. Hendak jadikan cerita, saudara saya Tuan Hj Abdul Rahim Kg Tanjong Beranang (Pak Ngah Rahim) cuba bertanya dengan anak saudara saya Radzi namanya beliau adalah herbalis HPA, manalah tahu kalau ada perubahan. Apabila saya mendapat no handphonenya terus menghubunginya.. Dalam perbualan itu, segala asal usul dan kesakitan sehingga rawatan ubat tahan sakit yang paling maksima pun tidak dapat merubah suasana kesakitan itu.

Cadangan yang awal kerana pesakit telah berada di tahap 3, hanya berikan shark Cartalidge dan Fisalin B. Dicuba dulu Shark sahaja. beberapa hari timbul simpton panas. Rupanya pesakit kurang minum air.

Lepas 2 minggu perawatan tersebut, Alhamdulilah dapat bertemu dengan Tuan Haji Ismail, untuk masalah ini Tuan Haji Ismail mencadangkan Grapseed oil. Cucumin dan Vitamin E. Saya mencadangkan Mengkudu Kapsul untuk dapat tidur yang bermutu.  Pesakit hanya dapat tidur hanya jam 3.oo am.

Pada 27hb.Nov.2010 (Sabtu) Kami bertemu face to face, memang mengharukan, dimana kedatangan saya disambut dengan semangat untuk berubat. Bila bertemu dan kenali diri antara satu sama lain dan sedikit biodata sejarah sakit. Saya mencadangkan untuk kiro dulu, pesakit bersetuju. Baru nak mulakan kiro baru pegang sahaja dah sakit yang keterlaluan. Akhirnya saya cadangkan buat Bekam Sunnah, beliau bersetuju.

Jam sudah menunjukkan hampir ke 4.00 pm. Saya memulakan dengan kalimat agung Auzulbllah dan Bismillah, diiringi SuratulFatihah, Ayatulqudusi, 3 Qul dan ditutup dengan selawat syifa dan sedikit doa kesembuhan. Dari segi sejarah bekam yang saya belajar, dimana kanser tidak boleh dibekam, saya bertawakkal kepada Allah seluruhnya. Dengan berbekalkan alatan bekam yang dibeli pada tahun 2007 dan satu set lagi alat yang saya beli di Bandung, saya mula dengan memakai sarung tangan dan mask, saya memohon izin daripada pesakit untuk melumurkan minyak but-but ke point bekam sunnah dengan kalimah Bsimillahiallahuakbar. Lepas bekam angin saya tusuk dengan lancet Accu-cek, tetapi setelah saya panjangkan jarumnya sehingga 4.5 darah tidak banyak keluar dan pesakit tidak ada rasa sakit bila dibuat tusukan jaum lancet ini. Lalu saya menggunakan lancet auto-lancet gold yang saya beli di Bandung, kesannya juga sama darah sungguh kurang keluar.

Saya dengan rasa kurang selesa meneruskan kaedah ini sehingga point sunnah dibelakang badan setiap point hanya 3 cupping sahaja darah tak keluar, saya tambahi 2 point di belikat 4 point lagi di sekitar tulang belakang, juga betis. (al-zohri qodomi). Saya terus bekam di point Ar-Ro'sun akhirnya dis inilah point yan menghasilkan banyak gumpulan toksid, begitu juga di point awet muda dan ulu hati semuanya lebih 8 cupping bertoksid dengan kesumbatan yang melampau.

Tiba-tiba pesakit merasa mengantuk yang mana sebelum ini pesakit tidak pernah merasa keadaan ini dalam masa 4 bulan sejak disahkan kena kanser tulang rawatan perubatan moden. Lepas itu pesakit memberitahu bahawa kesakitan yang dialami tinggal sengal-sengal sahaja. Kakinya boleh dibengkokkan, tempat yang sakit ditekan tak sakit. Saya menyerahkan rasa kesyukuran dengan pemilik hamba ini (Allahuakbar).

Habis bekam dengan cupping satu mohon izin untuk bekam tanduk, dimana tanduk adalah satu alat bekam yang digunakan oleh para nabi terutama sejarah awal bekam zaman nabi Musa a.s. Kelebihan bekam tanduk selain daripada kelebihan diatas, dapat memanaskan suhu darah dalam badan yang turun suhu (darah sejuk) diikuti pening atau pitam,malah boleh pengsan. Tanduk membekal calsium alami apabila divakum pada tempat (point) bekam. Ilmu ini saya pelajari dari Guru ku di Bandung Herbalis Anna Rosdiana, praktikalnya oleh Pak Tonto.

Sejarah ini disaksikan oleh anak pesakit perempuan (19 tahun) dan lelaki (17 tahun), Sepupu pesakit suami isteri. Isteri saya Herbalis Aida dan ateh juga menyaksikan peristiwa ini. Memang benarlah, Sesiapa yang berbekam pada tanggal 17,19,dan 21 bulan Islam maka kesembuhan akan ada padanya. Rupa-rupanya pesakit telah saya bekam pada waktu lepas zohor 21 Zulhijjah. Maka benarlah kata-kata nabi ini.

Tanggal 28hb.Nov,2010 bersamaan denhan 22 Zulhijjah pesakit sms dimana beliau boleh tidur seawal jam 11 malam dan pada magribnya sudah boleh berjalan ke masjid berdekatan untuk solat berjumaah. Pada hari ini pesakit sms lagi dah banyak perubahan. Sama-samalah kita berdoa agar kesembuhan ini akan membawa kita dekat lagi dengan Allah. 
Dibawah ini di paparkan gambar-gambar untuk tatapan umum atas izin pesakit sendiri.

Point sunnah (Ar-Ro"sun) kepala dimana letaknya ubun-ubun dimana tempat keluarnya roh kita. Barang siapa berbekam di point ini menghilangkan sakit kepala terutama magrine, sihir dan lain-lain. Ikuti kursus bekam untuk pengetahuan lebih lanjut.


Tompokan darah bertoksid yang menyumbat sistem perjalanan darah di kepala, bekalan oksigen tidak dapat mengalir keseluruh kepala tempat memory iaitu otak. Sekiranya otak tidak mendapat oksigen yang seimbang maka arahan dari induk tidak ada signal lalu berlaku ketidak kesimbangan. Ini lah yang berlaku kepada pesakit ini sehingga menganggu nikmat kehidupan iaitu tidur yang bermutu.


Point sakit (awet muda) point yang diminati oleh semua yang berbekam jika mengetahui rahsianya.


Kesan Bekam point awet muda, darah yang mengalami kesumbatan dapat dikeluarkan dari bahagian epidemis. Rasa kelegaan di dahi kening sipi kepala.





Bekam tanduk untuk tingkatkan suhu darah agar pesakit tidak pening, petam atau pengsan. apabila selesai bekam maka tekanan darah di ambil dimana menunjukkan kestabilan dan kesimbangan yang diperlukan oleh setiap pesakit. Lepas bekam pesakit saya hidangkan 2 peket kopi radix untuk memulihkan perjalanan darah.


Benarlah bahawa kaedah hanya ikhtiar semata-mata, kesakitan datangnya dari Allah dan penawarnya juga dari Allah. setiap yang berlaku adalah ujian kasih sayang Allah bagi mereka yang dipilih. Sabar untuk kekuatan menghadapi gelombang Iman yang turun naik, Ingat sakit sabar, dalam sembuh syukur dekat dengan Allah atas kehendaknya. Manusia tiada daya upaya hanya padamu sahaja kami yang lemah ini berserah. Ya Allah ampunilah kami yang banyak dosa dan lalai dengan nikmatmu. Doa di dahului dengan selawat dan salam kepada junjungan Rasullulah penghulu kami, para nabi, Ambia, Solihin, guru-guru ku termasuk Guru Bekam ku Herbalis Tuan Haji Ramli Bin Ahmad, kedua ibu-bapa ku, keluarga dan team dalam herbalis, amin ya robalalamin.

MARILAH SAMA-SAMA MEMERTABAKAN PERUBATAN JAWI UNTUK KESIHATAN UMMAH.

4 comments:

  1. teringin juga rasanya untuk belajar kaedah rawatan sunnah ni, harap2 berkesempatan.

    ReplyDelete
  2. Ustaz Radzi, harap2 suatu ketika nanti kite berkesempatan bertemu bagi mempelajari teknik rawatan nabi ini. InsyaAllah..

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum, terima kasih atas komen Tuan Hj Ramli dan Cikgu Mohd Azuan Tugiman. segala-galanya milik Ya Rob,kita hanya diberikan sedikit peluang mencuba dan kesakitan dan kesembuhan adalah milik kekalnya, sama-samalah kita mempertabatkan kerja sunnah ini. amin..

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum ustaz.. saya berminat ingin belajar mengenai bekam dgn lebih mendalam lg. Sblum ni pernah mengikuti kursus bekam anjuran persatuan Al-hijamah, tp sekadar kursus asas sahaja. Boleh tak ustaz cadangkan pada saya tempat yang saya boleh mendalami ilmu bekam ini. disekitar dalam malaysia? Atau mungkin saya boleh belajar dari isteri ustaz sendiri, sebab sy perempuan.. Terima kasih😊

    ReplyDelete